czwartek, 12 lutego 2015

Autosave

Nie minęły jeszcze dwa tygodnie od ostatniego mojego wpisu, a tu proszę... jest kolejny post.
Dosłownie przed chwilą ogarnąłem system zapisywania stanu gry w mojej grze Too Angry to Space. I jako, że jestem z tego faktu zadowolony niezmiernie, to postanowiłem zrobić sobie fajrant i coś napisać na zaniedbywanym blogu.

Dzięki serializacji gra zapisuje do pliku zewnętrznego całe, dość złożone obiekty, a potem bez problemu je wczytuje. Miałem z całym procesem trochę zabawy, bo do tej pory nie używałem tej metody. Musiałem dokonać kilku zmian we wcześniej napisanym kodzie, ale całość zajęła mi i tak mniej czasu niż zakładałem. Oczywiście system wymaga jeszcze dopieszczenia. Będzie też testowany i pewnie wypłynie przy tym sporo bugów (ach ten mój optymizm...), ale najgorsze jest już za mną.

Demo można pobrać ze strony, ale nie ma w nim jeszcze wspomnianego wyżej systemu savów (bo i po co zapisywać stan gry przy dwóch poziomach):
tooangrytospace.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz